Hier staat het verslag van onze kampweek.

We zijn op Ameland en willen jullie nu vertellen hoe leuk we het vandaag al hebben.

Toen we eindelijk allemaal in de bus zaten was het bijna 8 uur. We reden weg en we zijn onderweg gestopt om lekker even te voetballen en te plassen. Het laatste stukje ging heel erg snel, we waren al voor half 12 bij de boot. We hebben 4 brieven in 2 flessen overboord gegooid,

WEBSITE-1_1

hopelijk worden ze gevonden! Toen we aankwamen op Ameland stond er voor iedereen een fiets klaar. Bij de High Chaparral hebben we het terrein verkend. Toen gingen we op de fiets naar het strand, maar eerst kaarten kopen bij de kiosk.

Van Paul Maandag.

Op het strand aangekomen was er heel zacht zand. De duinen waren heel hoog. Iedereen ging meteen op de hoge bult en kleren uitdoen om in de zee te springen.Je mocht alleen tussen Esther en juf Anje in het water. De golven werden steeds hoger en iedereen had veel plezier. Na een poosje gingen we er weer uit en kregen drinken en een snoepbanaantje.Toen hebben we op het strand gespeeld, beachball, scheppen, kub en en ook nog met frisbies. Om half 6 gingen we nat en moe en zout en zanderig op de fiets weer terug, iedereen kon douchen en ondertussen hadden Wilbert en Andrea heerlijk gekookt.

Van Eva.

We kregen macaroni met kaas en komkommer en het was heerlijk. Als toetje konden we kiezen uit: Vanille vla, yoghurt en chocolade vla. De # Zee Snotters hadden corvee en de rest mocht lekker buiten spelen. Zo meteen gaan we bingo spelen en daar heb ik veel zin in. En iedereen krijgt een prijs.Ik lig met drie kinderen en een juf en we zaten met hetzelfde groepje ook aan tafel..DAT IS TOEVALLIG! Willen jullie nog meer over ons kamp weten? kijk dan vooral morgen weer op de site en op klasbord.

van Alicia de Vries. Groep7

We zijn om 11 uur  's avonds naar bed gegaan, toen sliepen er al veel kinderen. Maar sommigen sliepen pas om 12 uur. De volgende dag waren de meeste kinderen om kwart over 7u s' ochtends wakker. Om 8 uur hadden we een heerlijk uitgebreid ontbijt. Daarna gingen we de kaarten schrijven naar bekenden. Na het snoepen gingen we levend stratego doen met Harry Potter figuren. Daar gaat Bo meer over vertellen.

Garris v.d. Oord,Groep8DSC00803

We hadden een rood en blauw team. Na zes spelletjes stond het 4-2 voor rood. Voor het laatste spel kon je 2 punten halen. Voor we het 7de potje gingen spelen, kregen we limonade en chips. Toen werd het heel spannend, want allebei de vlaggen werden niet gevonden. Uiteindelijk ging het om de punten. En wie waren de winnaars.............gelijk spel. We gingen tussen de middag lekker tomatensoep met stokbrood eten en kruidenboter. En nu hebben we tijd voor ons zelf, vanmiddag gaan we wadlopen. Wordt vervolgd.

Van Bo

We gingen op de fiets naar de wadden. We moesten vreselijk lang wachten op de gidsen. Toen ze kwamen werden we in 3 groepen verdeeld. En kregen we uitleg over de Waddenzee. Daarna werden onze schoenen heel smerig en we kregen uitleg over wat er te zien was. We kwamen Wadpieren tegen en een mannetjes krab. En we hebben een blauwe kwal en een roze vrouwtjes kwal gezien. We weten hoe plankton er uit ziet. Toen we terug liepen was mijn broek helemaal droog en de rest was bijna allemaal nat.  En Kostas vertelt nu verder.

Van Delailah.

Toen we verder liepen waren we bijna klaar met het wadlopen. Ik kreeg het vreselijk koud toen we verder liepen.We zagen ook nog verschilende vissen van de begeleider. Iedereen kreeg het heel erg koud. We gingen weer naar de fietsen en ik kreeg een warme jas.Gauw weer op de fiets naar High Chaparrel. En we gingen allemaal schoenen uit doen en zo snel mogelijk douchen.Zo meteen gaan we lekker vissticks en krieltjes eten.Tot morgen :)

Van Kostas Chrysoulis.

Toen we gegeten hadden gingen we een spelcirquit doen. We deden onderandere een rekenpuzel, geblindeerd eten proeven, uitbeelden en nog veel meer. We hadden met z'n alle veel lol, maar het was daarna wel echt bedtijd. We lagen er net in en wie kwamen er aan: DE HOOLIGENS!!!! (de jongens die dachten dat we schrokken.) We hebben lekker geslapen. De volgende morgen schrokken we echt toen het nieuws kwam dat apie Ameland ontvoerd is. Er werd gestemd wie de dader is en het blijft nog altijd spannend. Straks gaan we in Nes shoppen,want iedereen krijgt 5 euro (souvenirs!) En vanmiddag gaan we naar de speeltuin en zwemmen.

Van Fenna Lubbers en Amber Dekker.

Nou we pakten de fiets en we gingen shoppen joepieeeee! We kregen allemaal  5 euro dan mocht je zelf kiezen wat je ging kopen.  Ik heb een sneeuwbal van paarden gekocht.  We liepen met een groepje door Nes en we kregen een ijsje. We gingen op High Chaparral eten en toen gingen we op de fiets naar de Vleyen. Iedereen sprong het water in, je kunt daar namelijk zwemmen en spelen. We hebben met een grote groep geweerwolfd, cups gespeeld en  sommigen hebben gezongen.

Van Jenna Alberti.

Na het avondeten moesten we anderhalf uur rusten want....  We gingen het nachtspel doen!! We liepen naar het strand en we hebben daar om het kampvuur liedjes gezongen. 'Het is een nacht' werd keihard meegezongen. En ook: 'Pinda liep op de spoorwegbaan daar kwam net een treintje aan...'

Om 00.00u waren Elise en Yoeri jarig en hebben we voor hun gezongen.

In het bos speelden we het nachtsspel...... Daar willen we niet teveel over vertellen omdat we anders iets verklappen voor de kinderen die nog naar Ameland gaan.

In het begin was het wel een beetje eng maar uiteindelijk was het erg grappig en leuk! Sommige kinderen schrokken soms erg.

Om 3.00u kregen we nog een broodje frikandel of ha

mburger. En uiteindelijk gingen we slapen. Deze keer sliepen we meteen.

van Yuna en Minou.

donderdag:

Goede morgen allemaal!!

We hebben allemaal lekker lang uitgeslapen, wamt iedereen was natuurlijk moe van het nachtspel.

Nadat iedereen z'on beetje is uitgeslapen gingen we ontbijten. We kregen allemaal een lekker eitje als je dat wilde. Daarna mochten we gewoon chillen en op de kamers spelletjes doen. Toen gingen we ons lekker warm aankleden voor de robbentocht. We stapten op de fiets en reden we naar de haven van Ameland. Toen we daar aankwamen stapten we in een boot, het duurde wel heel erg lang totdat we vertrokken. Toen we eindelijk vertrokken kwamen we na een half uurtje langs zeehonden. Ze waren echt superschattig!!! Er was echt heel erg veel wind. het was windkracht 8 !!!!!

van Norah en Lotte v. D.

En toen na een stukje varen kwamen we aan bij schelpen eiland, het zag er heel gaaf uit. we mochten toen ook EROP!! dat was heel cool en koud. Maar het waaide en regende steeds harder dus gingen we weer op de boot.

Terug op land fietsten we terug maar dat fietsen lukte niet zo, dus we liepen een klein stukje anders waaide we helemaal weg. Maar op veel plekken fietsten we gelukkig wind mee dat was grappig want je hoefde niet te trappen.

Terug bij de High Chaparral hadden we lekker patat (jammie!!!) en toetje als je wilde.

Zometeen is de bonte avond!!! Dus dan laten we grappige dingen zien, maar nu kan ik niet verder schrijven want ik moet oefenen.

Van Heaven.

Bonte avond

Je had  een groepje en daarmee moest je een act maken en dan op die avond moest je die act uitvoeren. Die groepjes mocht je niet zelf maken die werden door de meesters en juffen gemaakt.

Er waren heel veel verschillende soorten acts.

Na de bonte avond mochten we zelf liedjes uitzoeken en chips eten en cola, sinas en 7up drinken. Het was echt een heel leuk feesie. Oh ja, en Özgür en Lucas waren de dj’s en daarna gingen we tandenpoetsen en naar bed.

Van Koen

Inpakken Ameland

We werden wakker gemaakt doormeester Willem Jan en nog een paar andere meesters en juffen hij ging spelen op zijn gitaar. Toen moesten we opstaan en aankleden tandenpoetsen Toen ontbijten toen gingen we een lunchpakket maken voor op de boot of in de bus. Toen mocht je buiten spelen je kon voetballen volleyballen ik deed tafelen. Toen gingen we naar de boot fietsen.

Van Noa Van der Zwan

Terugweg

Toen we de fietsen hadden in geleverd gingen we op de boot naar Friesland. Toen gingen we in de bus en het was heel leuk er was een stop en toen kreeg je chips en wat drinken. Ik zat met Norah. In de bus en toen we aankwamen moesten we bij elkaar komen, maar we mochten eerst de familie zoeken.